Arrangementer 2019

Frederik 2.s kanaler ved Frederiksborg

kanal selskov (1)

Spor af kanal i Selskov

Foredrag ved Christian Obel. – I det solfyldte 2018 faldt vandstanden i Slotssøen drastisk. Det er ikke så let at rette op på. Vandet skal komme fra Frederik d. 2’s gamle kanaler. Nogle af disse gamle kanalsystemer virker stadig og skal forsyne Slotssøen med vand. Hvordan får vi fyldt ekstra vand i Slotssøen i dag – og hvor løber det gennem byen? Kanalerne kan stadig ses i Hillerød og i landskabet rundt om os. Nogle steder helt majestætisk, andre steder skjult. Følg med på en spændende tur langs de gamle kanaler og få øjnene op for et utroligt anlægsarbejde 1500-tallet i egnen omkring os.

Christian Obel, som underviser på Teknisk gymnasium i Hillerød til daglig, har arvet interessen for kanalerne fra sin far, Stig Obel, som i 80’erne tog rundt på cykel og fotograferede kanalerne. Christian har fulgt kanalerne rundt i dag og taget billeder igen. Med udgangspunkt i det materiale tager han jer med på en historisk rejse langs Frederik d. 2.’s kanaler fra 1500-tallet til i dag.

—————————————————-

Onsdag den 6. marts 2019, kl. 19.00, i Kedelhuset, Fredensvej 12 A

Ordinær generalforsamling, med dagsorden ifølge vedtægterne
Efter generalforsamlingen vises gamle Hillerød-film

Der vil i forbindelse med den ordinære generalforsamling være en auktion over 5 malerier fra lokalområdetSe her, hvad du kan vælge imellem.

HillerødStation
Travlhed på Hillerød Station i 1948

Film og små filmklip fra Hillerød igennem 100 år. Der vil være lejlighed til at kommentere undervejs.